Long Shutter Speed

2-1 copy.jpg3 copy.jpg1 copy.jpgWat ik zelf nog steeds heel erg leuk vind om te doen is het testen van alle functies van mijn camera. Zo had ik laatst getest hoe het nou precies werkt met een lange sluitertijd. Dit heeft (al zeg ik het zelf) heel toffe effecten opgeleverd! Zo heb ik met een zaklamp een hartje gemaakt, en heb ik van auto’s een paar lichtstrepen gemaakt, heel tof! Dit was overigens ook een opdracht voor school.

Wat je doet is: Je gaat in het donker naar buiten (of blijft binnen, maar zolang het maar donker is). Je zet je sluitertijd op een getal boven de 10. Voor sommige foto’s heb ik bijvoorbeeld 15 seconden gebruikt maar voor andere weer 30 seconden, dus er mag best gespeeld worden! Ook is het verstand om je ISO waarde op 100 te zetten (het laagst dus) en je diafragma wat hoger. Eventjes snel uitgelegd, maar hoop dat jullie het snappen!

Vinden jullie ze ook zo tof als ik dat vind? Let me know! 

3 gedachtes over “Long Shutter Speed

  1. Ah wat ontzettend gaaf! Vind dit echt leuk om te lezen ook. Ik ben wat fotografie betreft echt een dummie, om het zo maar te noemen haha! Ik vind dit soort “simpele” tips/trucjes echt heel leuk om te lezen en uit te proberen. Thanks for sharing! ♥

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

